Wednesday, August 24, 2011

Eesti-Rootsi-Taani-Saksamaa-Holland-Belgia-Prantsusmaa-Monaco-Itaalia-Tšehhi-Poola-Leedu-Läti-Eesti!

Lõpuks võtan aja maha, ning kirjutan oma reisist. Tean et paljud on seda juba pikisilmi oodanud! :D

1. Päev: 05.08.11

Hommik möödus rahulikult. Ma sain isegi magada, mis on suur ime. Kristel oli rohkem närvis kui mina. Käis peale kogu aeg, et ''Mine juba'', ''Kuidas sa saad nii rahulik olla?''.. Kodus tegin viimased toimetused, vaatasin kohvri üle, ka narkokontroll oli! :D Üks vennike käis toas nina kotis:D Vanaema-vanaisa viisid meid Adelheidiga linna. Pidime 13.30 olema vanemuise parklas. Tallinnasse sõit möödus kiirelt- lobisesime Adelheidiga, mängisime igast mänge, et aeg kiiremini mööduks. Tallinnasse jõudes läksime kohe laevale. Kajutisse sisse astuses haises see kohutavalt! :D Jube oli! Nii et viskasime kotid ära ja tegime väikese ringkäigu laevas. Adelheid ja Karoliina läksid sööma, ma sõin toas ja helistasin emale veel viimast korda enne Eestist lahkumist. Söödud, tuulasime veel laevas ringi, käisime poes. Sattusin kokku oma Prantsuse keele õpetajaga, kes ütles mulle: ''Flirdi palju, aga prantsuse keeles!''. See oli nii naljakas:D. Nightclub tundus põnev ja suundusime sinna. Leidsime Marise (füüsika õps), Signe (prantsuse keele õps), Arle (vilistlane 2011) ja Maarja (12.) bingot mängimast. Vütsime nende juurde istet ja elasime Marisele kaasa. Marise võiduõnn oli super, kogu aeg jäi 1 number võidust puudu ja see oli pm alati järgmine number peale teiste bingot. Võit siiski tuli ka meie lauda, lisaloosis võitis Arle kommipaki, mida rõõmsalt kõigiga jagas:D Liikusime meie tuppa sabotööri mängima. Kuid seal oli nii jube hais ning põrand oli ka läbimärg, et kolisime Arle-Maarja-Triinu-? tuppa:D Ja jätkasime sealt mängu. Lõbus oli! Maris on selle mängu proff. Siis läksime nightclubi, kus igasugused hakkasid ligi tükkima. Vaatasime show'd ja läksime teise disko saali, kus tuli väheke moodsam muusika :D ii lõbus oli, et jalga keerutasime 4'ni välja ja ega siis ka veel magama ei jäänud. Leiutasime teooriaid, miks meie tuba haiseb ja nalja oli oi kui palju. Elizabeth kolis ära nii et olime 3'kesi kajutis.

2. Päev: 06.08.11

Kell 10 jõudis laev sadama, ärkasime nii 8 paiku(?). Jalutasime laeval ja sõime. Edasi algas pikk-pikk teekond Helsingist Helsingbourgi. Rootsist (Helsingbourgist) Taani (Helsingöri) saime praamiga, praamil jõudsin vetsus käia ning tekil paar klõpsu teha- selja taha jäävast Rootsist ja ees olevast Taanist. Praamisõit oli 20 minti, kuid tundus nagu 10. Taanis sõitsime uudde sadamasse, kust juba algas sõit Saksamaale, sõit kestis 40 minutit, nii et me jõudsime ilusti vetsus käia, süüa ja Triinuga lobiseda. Praam loksutas jubedalt. Lübeckisse jõudsime 11-12 ajal. Neljast tuba oli vaja, kuid meid oli kolm. Nii otsustas Maris noortega olla. Olime kaua-kaua üleval. Rääkisime Marisega juttu. Ta on nii huvitav inimene, teab palju ega pelga oma arvamusi välja öelda. Lõpuks käskis ta magama jääda, hommikul rääkis et me olime nii vaiksed olnud, ei vähernud ega norsanud:D Ta polevat magama jäänud kohe.

3. Päev: 07.08.11

Ärkasime ja läksime hommikust sööma. Pärast hommikusööki toimus jalutuskäik Lübeckis. Kaunis linn! Imetlesime poe vaateaknal olevaid asju ja kirusime, et on pühapäeva hommik. Vaatasime kirikuid ja tiirutasime niisama vanalinnas. Peale jalutuskäiku alustasime sõiduga Prantsusmaa poole, tee viis läbi Hollandi, kus tegime jalasirutuspeatuse, möödusime Belgiast, ning vihmasajus jõudsime PARIISI! Kell oli nii 10-11. Vau! Läksin Triinu juurde, sõime koos õhtust, lobisesime ja magama läksin 1-2 paiku.

4.Päev: 08.08.11

Ärkasime Triinu koputuse peale 7.30 ning läksime sööma. Hommikusöögiks oli: šokolaadi tükkidega sai peal nussa, apelsinimahl, pikk sai nussaga, jogurt. Kell 9 oli väljasõit. Kõigepealt Vabariigi väljak, sealt tuli meile giid Sven, kes oli ülimalt lahe! Rääkis nii naljakalt, äge soeng oli tal ja mis kõige parem- ta tegi nalja. Mitte nagu meie giid Imbi, keda kuulates tahtsid magama jääda. Ekskursioon oli bussiga mööda Pariisi, see oli nigel, kuna peaaegu kõik vaatamisväärsused jäid meist vasakule. Ning need kes istusid paremal, ei näinud ega saanud pildistada, sest teiste pead ja käed ja kaamerad olid ees. AGa see selleks, miskit oli ikkagi näha:). Möödusime vanast ooperiteatrist, bulvaritest (pole aimugi mis see oli, ma lihtsalt ei mõistnud), Vendome'i väljak, Concorde'i väljak, Champs-Elysée, Triumfikaar, Trocadéro väljak, Alexander 3 sild, Invaliidide haigla ja kuppelkirik, Montparnasse'i bulvar, Ladina kvartal, Luxembourgi aed, Panthéon, Sorbonne'i ülikool, Bastilles väljak, uus ooperiteater, pariisi raekoda, ouvre, Palays Royal. Võtsime suuna Eiffelile. See tunne oli hämmastav kui juba kaugelt paistis Eiffeli torn. Hämmastav ehitis. Tegin pilte sellest ehitisest, mis on lummavalt kaunis. Jalad võttis värisema, aga seda vast kõrguse kartusest ja teadmisest, et ma pean sinna ülesse liftiga sõitma. Õnneks oli mul Jane ja Krista (Jane ema) käed:D Nii et sõit ei olnudki jube. Vaade, mis tornilt alla Pariisile avanes oli kergelt öeldes VÕRRATU! Pariis on võrratu! See arhitektuur.. Pole sõnu. Need kirikud, mis alt tunduvad nii suured on nüüd nii pisikesed. Lummav vaatepilt! 3 korrusele ei hakanud me minema, kuna järjekord sinna oli liiga pikk ja me ei jõudnud oodata, pealegi jättis giid kah vähe aega, nii et tulime alla ja jalutasime veel Eiffeli torni ümbruses, külastades suveniiri poekesi. Teised läksid Seine'i jõele laevasõidule- nii palju siis lubatud õhtusest laevasõidust. Mina, Adelheid ja Karoliina kõndisime Eiffeli läheduses. Siis võtsime suuna Champs-Elyséele, kus anti meile 1,5h shoppamiseks. Jooksime Jane ja Adelheidiga (Karoliina) H&M'i poole. Sain nii ilusad kingad! Järgmiseks peatuseks oli Montmartre mägi. Kus oli nagu mõnes filmis. Treppidest üles kõndides hõikas keegi ''Vaadake vikerkaared'' ja tõesti, Pariisi kohal hõljus 2 vikerkaart! Aga see kirik Montmartre mäel oli vapustav. Nii ilus! Kõndisime Triinuga mööda poode. Hiljem liitus Krista meiega. Mustanahalised kiusasid:D Hakkasid jälitama, rabasid kinni käest, me jooksime neilt eest ära, tüübid jooksid järgi:D Lõpuks Krista tegi kõva häält ja kadunud nad olidki:D Kolisin Triinu tuppa, kuna ta oli üksi kolmeses toas. Hardi soovis ka rahulikult magada ja liitus meiega.

5.Päev: 09.08.11

Hommikul nagu ikka nussasaiad, apelsinimahl ja jogurt. Pätsasime kaasa kah:D Hommikut alustasime parfüümimuuseumiga, kus ootas meid Svenike. Muuseum oli mõttetu. Liiga palju parfüümi, pole minu jaoks:D Pea hakkas ringi käima ja nii me siis läksime Jane ja Triinuga poode otsima. Sain endale kampsuni. Sõitsime Cité saarele. Ning imetlesime kaunimat kirikut terves maailmas- Jumalaema kirik. Taevalik! Muinasjutuline koht! Kõik kes seal käinud on teavad millest räägin. Selle kiriku kirjeldamiseks pole sõnu. Mul tuli ka meelde raamat ''Jumalaema kirik''. Mõtlesin sellele ja vaatasin seda kirikut. Uskumatu. Siis läksime giidi sõprade Kreeklaste restorani sööma. Rõve:D Puuvilja salat oli aiuke hea asi. Siis oli veel küllalt vaba aega, et kõndida ka teisel pool Seine'i kallast. Restorani kõrval oli palju palju ägedaid poode, kuid hind oli krõbe ja kvaliteet polnud hea, nii me siis otsisime toidupoodi. Siis sõitisme Louvri alla, ning järjekordselt oli vabaaeg, me kõndisime Hardi, Adelheidi, Jane, Triinu ja Randesega Champs-Elyséele. Jalutuskäik oli pikk, jalad valusad, aga ära kõndisime, pärast turgutasime end Mäkis juustuburgeritega. Vähe aega oli jäänud kokkusaamiseni, kuid 2 tk olid puudu. Giid teatas, et parkla suletakse 19.00, kuid kui kõik olid 18.55 bussis, oligi juba tõkkepuu maas ja välja ei lastud, ning me saime 10 eurose trahvi. Giid ei mõista ka, et kõik ei jõua õigeks ajaks, nii et ta peaks väljasõidud varasemaks tõstma, et kõik ikka kohal oleksid. Ööbisime Versailles kaubanduskeskuse lähedal. Nii et tegime suure shopingu sinna. Nii mõnus suur pood oli. Riided olid ka odavad, eriti kingad aga numbreid polnud. Jane jättis oma ema pesust tulnud rätikuga kogematta koridori seisma. F1 vetsud mulle ei meeldi:D Mitu korda juhtus nii et ma läksin sisse ja ta kustutas tule ära. Korduvalt kartsin, et saan ka selle kuuma pesu osaliseks. Kuigi mõned poisid käisdki nii end seal pesemas:D Väkaa. Olin jälle Triinu toas. Magama saime nii 2-3 aeg. Arle, Maarja ja Hardiga sai õhtul kõvasti nalja.

6. Päev: 10.08.11

Äratus oli 7.30. Nautisime väljas hommikusööki ja kaunist ilma. Mis nüüd vihma oli asendanud päikesega. Sõitsime Versaille lossi juurde. Tegime kõvasti pilte, naersime, rääkisime. Lõpuks oli meie kord lossi siseneda. Sven oli meile giidiks. Loss oli jumalik. Loss oli vaimustav nii seest kui väljast. igal pool kuld ja kard:D:D Laemaalingud, lossi õe oli ka hämmastav. Nii suur ja imeilus. Fantastiline! Veetsin aega Kristaga, kuna teised jooksid poodidesse, aga ma tahtsin ka lossi õu näha, ning üht kirikut millest enne olime mööda kihutanud. Kõndisime tagasi bussi, mustanahalised ründasid. Bussijuht päästis meid. Andrus agu, kes kinkis mulle eiffeli torni võtmehoidja, mida ma nii väga tahtsin, kuid otsustasin mitte osta. Käisime imetlemas kirikut, ning siis juba alustasime sõitu Burgundiasse Beaune linna. Külastasime Burgundia veinikeldrit, mis oli huvitav ja omapärane. Maris andis mulle veine proovida- need olid tõsiselt rõvedad:D Ostsin emale ja isale kah veini. Jalutasime oma seltskonnaga (Maris, Jane, Triin, Adelheid, Karoliina) ka Beaune linnas. Sõime bussis õhtust ja alustasime sõitu Valence poole. 22.14 sõitsime Lyonist läbi. Hotelli tuba pidi olema mugavustega- imepisike kolmene tube, ma lõin pea ära vastu lage. Vannituba oli nagu laevas. Ajad ei mahtunud kuskile.

7. Päev: 11.08.11

ADELHEIDI SÜNNIPÄEV!

Laulsime talle bussis. Sõitsime Avignoni poole. Kus imetlesime paavstilossi ja poolikut silda. Paavstiloss oli väljast ilus, kuid seest mõttetu. Ainult kivist seinad, ei miskit erilist. Niisiis tegime kiire jalutuskäigu sees ja kõndisime Avignoni linnas Marisega, otsisime magnetit ja vaatasime niisama ringi. Edasi suundusime Arles'i linna. Seal oli koopia Rooma amfiteatrist. Vaatasime seda ja jalutasime niisama Marisega Arles'i linna tänavatel, käisime poes, vabariigi väljakul ning vaatasime üht armsat kirikut. Saime suure šoki vetus kohta, aga jh.. Suund oli Cannes'i rannale. Kuhu jõudsime 9 paiku. Päike oli just loojunud ning sellest oli nii kahju, sest ma tahtsin nii väga teha pilti merele loojuvast päikesest Prantsusmaal. Tee peal juhtus igast äpardusi ka- buss suri välja ja keeldus käivitumast. Teed olid kitsad ja jubedad. Käänulised, ei näinud kui keegi vastu tuli. Cannes on vapustav. Linn öötulede säras. Jalutasime Marise ja veel mõndadega rannast ära kuulsat Kasiinot vaatama ja punast vaipa, ning kuulsate käejälgi. Sadam oli jahte täis. Valisime ka omale lemmikuid välja. Tagasiteel sattusime nii kitsasse tänavasse ja seal olid teepiirded, et buss ei keeranud välja, rammisime üht piiret ka. Kõik autod tuututasid, nagu see aitaks meid liikuma, jalakäijad seisid ja vahtisid, lõpuks saime siiski liikuma- kõik plaksutasid nii meie kui ka inimesed tänavalt. Pidasime väikese peo Adelheidi sünnipäeva tähistamiseks Marise, Heidi, Jane, Triinu ja Karoliinaga.

8. Päev: 12.08.11

Magasime hommikul sisse. Mu telefon oli ainuke, mis helises. Lõin selle kinni ja ütlesin Adelheidile, et pikutame veel natuke. Kuid jäin magama. Lõpuks kobis KAroliina oma voodist alla. Ja kukkus karjuma ''Ärgake ruttu, kell on 8.40 läbi, me jääme hiljaks.´´ Niisiis hakkasid kõik ruttu tegutsema. Jõudsimegi väga nibin-nabin bussi, hommikusöök jäigi saamata. Pärats tunnistas Karoliina, et ta oli pool tundi üleval olnud kuid ei julgenud alla tulla. WHAT EVER! Tõesti! Ma oleks ammu ennast ise liigutama hakanud kui mul oleks uni kadunud. AGa jh... Olime hommikul 9'st õhtul 9'ni Nice's. Suurepärane koht. Mere äärne linn, Ühelt vaateplatvormilt avanes eriti hea vaade linnakesele. Jõlkusin marise sabas. Käisime poes, ostsin meile saiakesed ja läksime randa. Hiljem ühinesid Signe ja Heidi meiega. Ma unustasin kõik maha, ujukad, käteräti, päikesekreemi. Pildistasime rannas, Maris käis ujumas. Ilm oli ilus, kuid veidikese aja pärast läks pilve. Otsustasime liikuda linna, Arle, Maarja, Hardi ühinesid meiega. Buss pidi sõitma 4 ajal muuseumi teise linna otsa. Seal oli toidupood nii et me täiendasime oma varusid. Osad kogusid raha, et hotelli sõita, nad ei viitsinud enam linnas kõndida. Me Marise, Heidi ja Signega jäime. Istusime veel rannas. Jalutasime linnas ja sulistasime purskkaevus. Nii hea oli istuda jalgupidi purskkaevus ja süüa maasikaid. Imetlesime vaadet linnale, merele ja meestele. Magama sain enne 12:)

9. Päev: 13.08.11

MONACO PÄEV!

Seekord ei julgenud ma peale äratuskella silmi sulgeda, äkki oleks sama asi korranud. Läksin enne Adelheidi ja Karoliinat alla sööma. Peale hommikusööki jälle kolimine bussi. Lõpuks paistis kaua oodatud Monaco! Võrratu riik! Mis asub mäekünkal mere kaldal. TAEVALIK! Armusin sellesse linna:) Majad on nii ilusad, meri kaunis. Vaatasime üht katedraali, nautisime vaadet merele. Kõik rõdud ja majad on Prantsusmaal nii armsad, ilusas stiilis, mulle meeldib! Tegime pilte endast ja Monaco millioni dollari vaatest. Käisime vürstilossis. Seisime ühel platsil, giid läks pileteid ostma. Ma vaatan ringi ja mõtlen '' oo ja kus see vürstiloss on?''. See on nii tavaline maja võrreldes nende lossidega, mida ma näinud olen. Aga võrratu oli ta sellegipoolest, polnud nii üle pakutud nagu Versaille ega nii igav kui Avignon. Seest oli eriti kaunis. Shoppasime Marisega suveniiri poodides. Edasi suund okeanograafia muuseumi poole. Millimallikad on ägedad:D Nii palju kalu- raid, haid, nemod ja gigolo kala:D .. Muuseum oli ka varustatud Monaco vürst Alberti ja Charlene'i pulmafotodega, ning teisel korrusel asus pruutpaari riided. Fantsast! Maris naeris, et nii hea, et pärats pulmi tulime, on mida vaadata:D Istusime pargis ja siis võtsime suuna bussi, et süüa. Käisime ka Monte-Carlos. Kõige kuulsamat kasiinot imetlemas. Kasiino ees seisis Eesti numbrimärgiga Ferrari. Naersime et Sõõrumaa mängib oma raha maha, kuid hetke pärast astus ustest välja ''Unistuste Printsessi'' Roberto. Meil kõigil oli vauu:D Ma ei jõudnud reageeridagi, suu vajus ainult lahti:D:D Vaatasime kuulasaid Monte-Carlo tänavaid, kus vahest toimuvad ka võidusõidud. Edasi sõitsime Itaalia poole. Peatus tuli San Remos. Saime randa minna, vabaaega 1,5 h. Rand maksab 15 eurot. Otsustasime mitte minna ja lihtsalt istusime selle aja maha, kuni giid üksi rannas lebas. Rääkisime bussijuhtidega juttu (Andrused), nad on nii vahvad. teevad palju nalja ja on üldse väga positiivsed mehed:D Ägedad kujud! :) Sõit Milanosse öömajja oli mõnus, kui jätta välja et tunnel oli tunneli otsas. Aga see vaade, mis avanes all olevatele küladele oli rabavalt kaunis.

Mulle pole siiani kohale jõudnud, et ma olen käinud Prantsusmaal- ühes oma unistuste linnas, nign Monacos. Hämmastav! Kõik oleks nagu üks suur unenägu:D Need on nii suured maailmalinnad, kuhu ikka peaks korra elus sattuma. Hotelli jõudsime 9-10 paiku. Istusime Maarja ja Kaie-Riinuga ning rääkisime juttu ja sõime. Magama läksime peale 3.

10. Päev: 14.08.11

Ärkasin 8 ajal. Ootasime Hardiga Maarjat ja Arlet, ning läksime sööma. 9.05 bussi, kuid väljasõit venis, kuna mõned magasid sisse ja siis ei saanud buss liikuma. Lõpuks Algas sõit Verano poole. Kaunis nagu kõik sellises vanaaegses stiilis linnad. Imetlesime amfiteatrit ja Romeo&Julia armastuse õhkamise rõdu. Jalutasime Triinu, Signe, Marise ja Heidiga vanalinnas ringi. ostsin nii hea puuviljasegu omale:P Nii maitsav marjad :D Öõpuks oli aeg nii kaugel, et pidime bussi liikuma. Sõit Tšehhi võis alata. Sõitsine orus, pead katmas suured uhked mäed. Üksteise järel tõusmas kõrgustesse. Suurepärane vaatepilt! Sõit oli pikk ja kurnav. Magasin mingi osa teest. Hotelli jõudsime 2.35, magama nii 3 paiku.

11. Päev: 15.08.11

Kuna kõik olid väsinud ja buss peab 9 h seisma, siis oli väljasõidu aeg 11. Ärkasime Elizabethiga kell 9, ning läksime sööma. Pakkisime viimased asjad. Ning oligi minek, giid otsustas eilse korvata ja teha ringkäigu Prahas. Kuid Kesklinna sõit võttis aega siis tunnine jalutuskäik ja linnast väljasõit võtsid jubedalt aega. PEatus oli ka kaubanduskeskuses. Tšehhi on nii odav:D Sai jälle igast head sööki ostetud. SÕit oli pikk ja väsitav. Lobisesime Janega kõigest. Poola hotelli jõudsime 6 hommikul, bussis ma ei maganud. Nii et väsimus oli suur. Bussi tohtisime liigutada alles kell 3, väljakirjutamine hotellist 12.30, hommikusöök 11.30.

12. Päev: 16.08.11

Ärkasin iga tunni tagant, magama ka ei jäänud, küll autod sõitsid, inimesed kõndisid ja rääkisid, telefon sai tühjaks ega hakanud laadima, Elizabeth sadas sisse ja kobis pesema. Lõpuks 10'st enam und ei tulnud, pakkisin asjad, kuulasin muusikat ja sättisin end sööma. Elizabeth otsustas magamise kasuks. Pärast sööki käisin Heidi juures- laadisin oma pildid talla ja siis Jane juures ja laadisin talle ka pildid arvutisse. Niisiis kell oli 12.30 sättisime oma asjad bussi ja otsustasime oma 2,5 h vabaaega kulutada uuele shopatuurile. Sain 2 paari imeilusaid kingi. Olen väga rahul :P Kell 3 hakkasime sõitma Poolast Leedu poole, Leedust Lätti. Lätist veel jupike maad ja ongi Eesti. Olin Jane juures. Rääksime, kuulasime muusikat. Bussijuht Andrus tegi kah kõvasti nalja. Eestisse (Elva) jõudsime 3 paiku. Ma sain esimesena koju. Sain nii sooja tervituse Elfilt, et hetkeks oli hea kodus olla. Kuid nüüd igatsen juba tagasi. Ei taha veel kooli ega miskit.

Igatahes olen ma väga rahul! Mulle kohutavalt meeldis! Lemmikud on kindlasti Pariis, Monaco ja Nice. Kunagi lähen kindlasti tagasi;) Nagu ma kuulsin on vanaisa trennikal Nice's maja, nii et päris hea oleks tutvusi ära kasutada:D:D Seltskond oli ka super, kui mõningased käitumised välja jätta. Üldpilt on siiski positiivne, ning ma olen tänulik vanaemadele ja vanaisadele, kes võimaldasid mul üldse sellest reisist osa võtta! :)